След като Volvo се отдръпна, водещият производител на LiDAR-и обяви фалит

Наскоро Volvo потвърди, че се отказва от технологията LiDAR, която се предлагаше като опция за ES90 и EX90. А тя трябваше да преобърне представите ни за активна безопасност в автомобила

Пламен Георгиев,
LiDAR

Volvo

П о-малко от месец след загубата на ключова сделка за доставка с Volvo, Luminar, някога смятан за лидер в надпреварата за комерсиализация на LiDAR технологията, обяви фалит, което бележи драматична промяна в съдбата на известната технологична фирма.

Внезапният колапс на компанията следва напускането на основателя Остин Ръсел като главен изпълнителен директор преди седем месеца и идва пет години, след като Luminar стана публична компания с оценка над $3 милиарда.

По-рано тази седмица фирмата подаде молба за защита по Глава 11 в Южния окръг на Тексас. Съдебните документи показват, че активите на Luminar са между 100 и 500 милиона долара, докато пасивите ѝ варират от 500 милиона до 1 милиард долара. Като част от процеса по обявяване в несъстоятелност, Luminar възнамерява да продаде своя LiDAR бизнес. Вече е сключена сделка за продажба на дъщерното ѝ дружество Luminar Semiconductor за $110 милиона в брой.

Volvo

„След обстоен преглед на нашите алтернативи, бордът реши, че процесът на продажба под наблюдението на съда е най-добрият път напред“, каза главният изпълнителен директор на Luminar Пол Ричи.

Интересното е, че Luminar казва, че ще продължи да осъществява дейността си и да продължи да доставя своя LiDAR хардуер и софтуер на клиентите по време на фалита. Също така ще продължи да изплаща заплати и обезщетения на служителите.

През ноември Volvo направи внезапното съобщение, че моделите ES90 и EX90 от 2026 г. вече няма да се предлагат с LiDAR сензор, като отдаде решението на търсенето от страна на клиентите и „поради ограниченото предлагане на лидарния хардуер“. Компанията също така заяви, че Luminar не е изпълнила договорните си задължения.

LiDAR Luminar фалит